Flaar M37

A Flaar M37 (építette Média és Marketing Kft.) tervezésénél egy olyan vitorlás hajó megalkotása volt a cél, ami a Balatoni körülményeket tekintve egytestű kategóriában abszolút esélyes lesz a Kékszalag megnyerésére. Az elmúlt 100 év széladatait figyelembe véve, főként könnyű szélre lett tervezve a hajó, méretét tekintve a Balaton vízmélységéből adódóan az optimális hossz 35-40 láb közé tehető. A fő szempontok figyelembe vételével megszületett az alapkoncepció, ami egy könnyűszeles 40 láb alatti karbon egytestű versenyhajó lett. A hajó vízballaszttal (2x460 l) lett szerelve, illetve lehetőség van DSS (Dynamic Stability System) kialakítására is, így az erősebb szelekben is esélyes marad a hajó a versenytársakkal szemben.
A hajót a 2018-as Év Európai Yachtja díjra jelölték.

Flaar M37

Tulajdonságok

Könnyű karbon/epoxy szerkezet

Zoltek karbon és pvc hab szendvics szerkezettel, vákuum infúziós eljárással készült a hajó(1000kg). A modern eljárásnak köszönhetően a több mint 50%-os bulba (1280 kg)/hajótest tömegarány mellett is könnyű maradhatott a vitorláshajó.

Vízballaszt

Oldalanként 460 l-es vízballaszt került kialakításra, ami elektromos vízpumpákkal tölthető fel. A víz transzferelése gravitáció segítségével történik. A plusz ballasztnak köszönhetően erősebb szélben nagyobb a hajó stabilitása, ezáltal nagyobb sebességre képes.

Könnyű kezelhetőség

A hajótest kialakításának és a nagyméretű vízballasztnak köszönhetően, akár 4 fővel is teljes mértékben kezelhető a vitorláshajó, bármilyen versenyszituációról legyen szó.

Felhúzható tőkesúly - könnyű szállíthatóság

A felhúzható tőkesúly (1,6-2-2 m) nem csupán a sekélyebb kikötőkbe való beállást segíti, hanem egyszerűsíti a hajó közúton való szállítását is. A hajó 45°-os döntése esetén beleférünk a közúti szabályokba, így nem kell külön engedély a közúti szállításhoz.
A bulba 2 csavarral van rögzítve a keel konzolhoz. A bulba leszerelése után a keelkonzol felfelé kiemelhető a hajóból, így talpon, még egyszerűbben szállítható a hajó.

TRENTASETTE Flaar M37 Tervezési Szempontok

A leggyorsabb 40 láb alatti egytestű vitorláshajó
Abszolút esélyes legyen a Kékszalag Balaton tókerülő, és egyéb tavi, illetve part közeli tengeri versenyeken
Ideális legyen Match Race-re
Könnyen kezelhető legyen kis számú legénységgel

Alapfelszereltség és Extrák

Karbon/epoxy vákuum infúziózott hajótest
Pauger Carbon árboc és bum
Harken, Antal, Tye-Tec veretek
Marlow kötélzet
Felhúzható tőkesúly
Vízballaszt
Kiegészíthető DSS-el, ami az erős szeles teljesítményét fokozza a hajónak

Hajóadatok

Test hossza (LOH) 11,28 m
Vízvonal hossza (LWL) 11,28 m
Teljes hossz (LOA) 14,2 m
Legnagyobb szélesség (B) 3,32 m
Merülés 1,6-2,2 m
Tömeg (D) 2280 kg
Bulba tömege 1280 kg
Vízballaszt 2 x 460 l
Árboc magasság 16,7 m
Vitorlafelület 158 m2
Vitorlafelület bőszélben 286 m2
Top