Flaar 26RR
A Flaar 26RR kifejezetten versenycélokra fejlesztett 8 méteres versenyhajó.
A hajó a legmodernebb technológiák felhasználásával került megépítésre, többek között karbon prepreg-nomex méhsejt szendvics szerkezet, DSS(Dynamic Stability System), +/-50° dönthető tőkesúly, asszimetrikus svertek, vitorlacseréket megkönnyítő fedélzeti kialakítás.
A hajó a 2016-os, 2017-es 8mOpen GP sorozat első helyezettje lett, amelyben szóló, négykezes és csapatversenyek is szerepeltek, ezenkívül jelenleg az egytestű hajók között tartja a Keszthely-Kenese rekordot is 3 óra 19 perccel.
A Flaar 26RR eddigi legnagyobb mért sebessége 27 csomó.

Tulajdonságok
Hi-Tech anyagok
A hajótest karbon prepreg-nomex méhsejt szendvicsből készült, így a hajó területre vetített súlycsökkenése 40%-a az alap Flaar 26-osénak.
Billenthető tőkesúly
A hajó billenthető tőkesúllyal szerelt, ami +/-50°-ban dönthető, ezáltal erős szélben nagyobb vitorlázattal használható a hajó.
DSS (Dynamic Stability System)
A DSS a vitorláshajó oldalából kidugható szárny, ami extra felhajtó erőt képez, ezáltal erős szélben csupán a DSS szárnyán "repül" a hajó.
Szóló vitorlázás
A FLAAR 26RR kifejezetten szóló vitorlázásra lett tervezve. Az orrfedélzet bölcsőszerű kialakítása az egyszerű vitorlacseréket, míg a hátsó veretezés az egyszerű kezelést hivatott szolgálni.
Eredmények
2015
Keszthely-Kenese Egytestű Rekord 3 óra 19 perc (azóta rekordtartó)
2016
8m GP sorozat győztese
Keszthely-Kenese szóló győztes
Centomiglia 9m-es kategória 3. helyezett (Garda tó)
2017
8m GP sorozat győztese
Keszthely-Kenese szóló győztes
Mol Nagydíj szóló Balaton kerülő győztese
Centomiglia 9m-es kategória 2. helyezett (Garda tó)
Hajóadatok
Test hossza | 8 m |
Vízvonal hossza | 7,95 m |
Szélesség | 2,82 m |
Merülés | 2 m |
Tömeg | 900 kg |
Tőkesúly | 485 kg, dönthető +/- 50° |
Nagyvitorla | 34 m2 |
Orrvitorla | 20 m2 |
Gennaker | 115 m2 |
Árboc magasság | 12,5 m |
Versenylegénység | 1-3 fő |