Flaar 26

A Flaar 26-os egy kis méretű professzionális versenyhajó, amely a legmagasabb technikai megoldásokat vonultatja fel. Kompromisszumokat kizárva építettük a hajót a fő célunkat szem előtt tartva, hogy olyan hajót építsünk amilyen gyorsat csak lehet ebben a méretben.
A hajó minden részlete a lehetséges legkisebb súly és a legnagyobb sebesség elérését szolgálja. A különleges tervezési módszer eredménye egy hajótest, mely nagyon kis nedvesített felülettel rendelkezik, ami tovább csökken, de szimmetrikus marad a hajó dőlésekor. A hajó maga pedig elég széles ahhoz, hogy a hatalmas vitorlafelület ellenére elég visszaállító nyomatékkal rendelkezik. A fedélzet elrendezése könnyen kezelhetővé teszi a hajót, ami kifejezetten alkalmas szóló vitorlázásra.

Flaar 26

Tulajdonságok

Könnyű karbon szendvics hajó

Karbon/Epoxy szendvics felépítés PVC hab maganyaggal. Az összes elem vákuum infúziós eljárással készül magas minőségű negatív sablonban. Nagy sűrűségű betétek, illetve tömör laminát erősítések az összes szerelvény alatt.

Tőkesúly

Karbon/epoxy tőkesúly konzol (~30 kg) bulbával (~440 kg). A tőkesúly csörlővel felhúzható - a hajó merülése 2 m-ről 1,2 m-re csökkenthető.

Kormány rendszer

Két karbon/epoxy kormánylap és egy karbon/epoxy kormányrúd állítható kormányhosszabbítóval. A fedélzet alján lábtámaszok vannak kialakítva, amik segítik a stabil ülést dőlés esetén.

Árboc és rudazat

Pauger Carbon által gyártott carbon prepreg, negatív sablonban gyártott túlnyomásos technológiával. Az árboc a fedélzetre ültetett két pár szálinggal, backstage-el szerelt. A rudazat poliuretán lakkal utókezelt. A vantnik és a forstag(állítható) anyaga nitronic rod, a backstag Dyneema. A bum és az orrsudár is karbon/epoxy szerkezetű.

Veretek

Harken önfelszedős csörlők, Harken csigák, kötélfogók és kötélvezetők. Spinlock stopperek. Az első és hátsó korlátok 316-os polírozott rozsdamentes acélból készülnek, míg a középső korlátvezető oszlopok és talpak anyaga karbon.

Vízballaszt

Mindkét oldalon egy-egy 255l űrtartalmú tartály helyezkedik el, nagy átmérőjű áttöltő csővel szerelve. A tartály ürítése gravitációval működik, míg az áttöltés gravitációval, vagy elektromos pumpával is lehetséges.

Alapfelszereltség

karbon árboc két pár szálinggal
karbon bum és orrsudár
karbon keelkonzol(30 kg) és 440kg bulba (felhúzható)
2db karbon kormány

Egyedi vonások

100% karbon/epoxy szerkezet
nagy áttételű backstag - kézzel könnyen állítható
több mint 50%-os keel/hajósúly arány

Extrák

2-4 ágy
vízballaszt - gravitációval vagy elektromos pumpával transzferelhető tartályokkal
carbon-prepreg szerkezet - könnyebb hajótest, jobb bulba/hajótest súlyarány

Hajóadatok

Teljes hossz (LOA) 8 m
Vízvonal hossz (LWL) 7,95 m
Maximális szélesség (B) 2,82 m
Tömeg (DSPL) 900 kg
Tőkesúly 470 kg
Merülés 2 m
Nagyvitorla 32 m2
Orrvitorla 20 m2
Gennaker 85/115 m2
Árboc magasság 12 m
Maximális legénység 6 fő
Versenylegénység 1-3 fő

Már a műhelyben is impozáns

"Meglátogattuk a készülő hajót a Flaar-nál, nekem nagyon tetszik. Ez egy új filozófiával megtervezett és épített hajó, mindenképp új irányt mutat a hazai hajótervezésben."

Fa Nándor a Flaar 26-ról

Top